
REGULAMIN SESJI FOTOGRAFICZNYCH 2025-2026
§1.
Regulamin został stworzony po to, aby współpraca była jasna i przyjemna. W niniejszym regulaminie nazywam się “FOTOGRAFEM” (Zuzanna Kononowicz), a każdy kto korzysta z moich usług “KLIENTEM”.
§2.
1. Każdy klient przed sesją otrzymuje link do tego regulaminu.
2. Decyzja o skorzystaniu z usług fotografa i wpłacenie zadatku w celu
rezerwacji terminu jest równoznaczne z akceptacją wszystkiego, co ten regulamin zawiera.
3. Regulamin ten obowiązuje od 24.11.2025 r.
§3.
Licencjonowanie zdjęć zostaje ustalone dożywotnio od dnia wykonania
sesji. Prawa autorskie osobiste w pełni należą do fotografa.
§4.
1. Regulamin dotyczy zdjęć, które fotograf wykona klientowi w trakcie sesji fotograficznej.
2. Przez sesję fotograficzną rozumie się wykonanie serii zdjęć.
3. Przez wykonanie zdjęć rozumie się także ich retusz i modyfikacje graficzne
wprowadzone przez fotografa.
4. Fotograf nie dokonuje obróbki polegającej na usuwaniu zagnieceń na
ubraniach, napisów itp.; nie koryguje też sylwetek ani nie przekleja osób
pomiędzy zdjęciami (są to zaawansowane operacje graficzne inaczej
wyceniane).
§5.
W przypadku propozycji zakupu zdjęć przez strony trzecie, fotograf i klient
zobowiązują się sporządzić umowę obejmującą ustalenia finansowe oraz
licencjonowanie.
§6.
Strony ustalają estetykę przed sesją, tym samym klient oświadcza, że zapoznał
się z portfolio fotografa i akceptuje ustaloną estetykę bez późniejszych
dodatkowych żądań w kwestii obróbki graficznej i retuszu.
§7.
Fotograf zobowiązuje się do wykonania sesji fotograficznej wg poniższych pakietów:
PAKIET MINI: 45-60 min.,10 zdjęć za kwotę 350,00 PLN brutto
PAKIET STANDARD: do 2 h, 20 zdjęć za 500,00 PLN brutto
PAKIET PREMIUM: do 2 h, wszystkie wartościowe ujęcia za 2000,00 PLN brutto
§8.
DODATKOWE OPŁATY:
-
Ze względu na lokalizację sesji:
- Wrocław/Leszno - 50 zł
- pozostałe lokalizacje pow. 30 km od Żmigrodu - 1zł/km
- sesja w studio fotograficznym - 150 zł
Ceny dopłat dotyczą wszystkich pakietów.
-
Każdy kolejny kadr można dokupić po sesji w cenie:
- 20 PLN brutto/szt po zakupie pakietu MINI;
- 15 PLN brutto/szt po zakupie pakietu STANDARD.
Każde dokupione zdjęcie otrzymujesz w formacie JPG oraz jako odbitkę fotograficzną.
§9.
1. Fotograf dostarczy zdjęcia po wstępnej obróbce drogą cyfrową poprzez
udostępnienie lokalizacji plików do wglądu i wyboru nie później niż do 10
dni roboczych od wykonania sesji fotograficznej.
2. Fotografie w galeriach zabezpieczone są znakami wodnymi, które
zostają usunięte po zakupieniu i opłaceniu ujęcia.
3. Fotograf obrabia wybrane przez klienta zdjęcia i udostępnia je drogą
cyfrową poprzez wysłanie lokalizacji plików JPG do pobrania nie później niż
do 10 dni roboczych od czasu wskazania kadrów przez klienta.
4. Jeżeli klient dokonał wyboru dodatkowych ujęć musi dokonać ww.
opłaty, gdyż bez tego fotografie nie zostaną przygotowane.
5. Fotograf zobowiązuje się do wykonania zadania rzetelnie, konsultując
efekty sesji na bieżąco.
6. Klient zobowiązuje się do zgłaszania uwag dt. zdjęć w trakcie
konsultacji ich na sesji.
§10.
Klient przyjmuje do wiadomości, iż zamówione przez nich dzieło w postaci
zdjęć otrzymają od Fotografa w formacie plików .jpg oraz ustaloną ilość
wywołanych kadrów, a Fotograf nie ma obowiązku przekazania klientowi
plików w innym formacie lub surowych.
§11.
W sytuacji spóźnienia się klienta na sesję, Fotograf nie może zagwarantować wykonania pełnej usługi. Spóźnienie klienta nie powoduje obniżenia ceny.
§12.
Kolory na wydrukach mogą się nieznacznie różnić od wyglądu na ekranach w zależności od urządzenia wyświetlającego lub laboratorium fotograficznego.
§13.
1. Rezerwacja terminu następuje po uiszczeniu zadatku w wysokości 30% całej kwoty na podany numer konta lub BLIKiem do 2 dni roboczych od jego ustalenia. Zadatek jest odejmowany od końcowej kwoty. Jeżeli sesja będzie odbywać się w studio, to zadatek jest w wysokości 150 zł lub w kwocie niezbędnej do rezerwacji studia jeśli jest wyższa niż 150 zł.
Numer konta: 07 1240 4012 1111 0011 5496 6118 (Pekao S.A.)
BLIK’em na nr tel. 665 325 113.
W tytule przelewu/BLIK’a proszę wpisać:
„Zadatek [data sesji] [imię i nazwisko lub nazwa firmy Zamawiającego] sesja” (przykład: Zadatek 28.06.2025 Anna Kowalska sesja)
Zadatek podlega rozliczeniu zgodnie z art. 394 Kodeksu cywilnego.
2. W przypadku chęci odwołania sesji fotograficznej, klient może poinformować
fotografa najpóźniej 3 dni przed planowanym terminem. Inaczej zadatek nie zostanie zwrócony.
Jeśli sesja odbywa się w studiu, to możliwość odwołania lub zmiany terminu są
uzależnione od regulaminu danej placówki.
3. Fotograf zwróci wpłacony zadatek w przypadku odwołania sesji ze swojej winy.
4. Klient zobowiązuje się wpłacić pozostałą kwotę należności za sesję do dnia poprzedzającego sesję przelewem na ww. konto lub BLIKiem w dniu sesji.
§14.
Klauzula Informacyjna:
1. Na podstawie niniejszego regulaminu fotograf przetwarzać będzie następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail.
2.Administratorem danych osobowych jest fotograf.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania usługi (tj. w szczególności:
wykonania sesji foto i video), umówienia szczegółów sesji, archiwizacji, zabezpieczenia dochodzenia roszczeń oraz do celów podatkowo-księgowych.
4. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże odmowa ich podania uniemożliwia
wykonanie usługi.
5. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do wykonania usługi oraz ustania wszystkich obowiązków podatkowo-skarbowych.
6. Klientowi przysługuje prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich
sprostowania, usunięcia oraz prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
7. Klient posiada prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.



